Visuell kommunikasjon
Omtale
Visuelle uttrykksformer er like viktige som tekstlige. Farger, typografi, komposisjoner, bilder og tredimensjonale objekter er meningsbærende størrelser. I boken Visuell kommunikasjon presenteres en sosialsemiotisk tilnærming til analyse av visuelt materiale. Det betyr å analysere hvordan vi bruker semiotiske ressurser til å skape mening i ulike kontekster.
I boken presenterer forfatteren grunnprinsippene i en sosialsemiotisk tilnærming til kommunikasjon. Det gis også flere eksempler på hvordan metoden kan anvendes i praksis, på alt fra analyse av markedsføringskampanjer til byutviklingsprosjekter, med det visuelle som omdreiningspunkt.
Boken vil være av interesse for studenter og forskere innen samfunnsvitenskapelige og humanistiske fag.]]>
I boken presenterer forfatteren grunnprinsippene i en sosialsemiotisk tilnærming til kommunikasjon. Det gis også flere eksempler på hvordan metoden kan anvendes i praksis, på alt fra analyse av markedsføringskampanjer til byutviklingsprosjekter, med det visuelle som omdreiningspunkt.
Boken vil være av interesse for studenter og forskere innen samfunnsvitenskapelige og humanistiske fag.]]>
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788202655402
- EAN: 978-82-02-65540-2
- Utgivelsesdato: 30.06.2021
- Utgivelsesår: 2021
- Forlag: Cappelen Damm
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Skrede, Joar
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Visuell kommunikasjon
- Omfang/format: 122 sider
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 0
- Utgave: 1
- Illustrert: Ja
- Sider: 122