Visjon 2 : marknadsføring og leiing : marknadsføring og leiing 2 vg3 studieførebuande program
Omtale
Visjon er et læreverk som legger vekt på en systematisk og praktisk formidling av faget.
Eksempler, oppgaver, illustrasjoner av teoretiske modeller, klare mål for elevene og strukturert innhold er stikkord for Visjon. Læreverket er fullt av eksempler som en guide til teorien. Markedsføring er et systematisk fag, derfor er markedsplanleggingsmodellen sentral i Visjon 2 og knytter delene av faget sammen.
Bla i boka, se lenke under forsidebildet over.
Fokus på læring!
Elevene lærer faget best når de løser oppgaver i kombinasjon med å lese stoffet. I bøkene er det både kontrollspørsmål og en samling mindre oppgaver, og hvert kapittel begynner med «Dette skal du kunne» som refererer til kompetansemålene. Men det er særlig de praktiske oppgavene (caser) på nettstedet som er viktig. Her får elevene hjelp til å løse oppgavene og god trening til eksamen.
Elevnettsted med omfattende innhold
Nettstedet krever lisens og innlogging, men har også et omfattende innhold: En omfattende søkbar begrepsbank som er illustrert med modeller og illustrasjoner, interaktive oppgaver til hvert kapittel, sammendrag av kapitlene, lydbokfiler av tekstene i læreboka og nyheter i faget. Case-oppgavene trener elevene til eksamen, og lærere bekrefter at elevene får bedre karakterer etter at de systematisk har trent på å besvare oppgaver gjennom dette nettstedet.
Lisensen gir tilgang til både Visjon 1 og 2 per år, slik får elevene på Vg3 tilgang til stoffet på Vg2 og sine egne besvarelser når de leser til eksamen.
Lærernettsted med nyttige ressurser
Lærenettstedet krever lisens og innlogging. Læreren får tilgang til løsningsforslag til casene og oppgavene i boka. Et eget system gir tilgang til elevenes oppgavebesvarelser og mulighet for individuell oppfølging. Her er powerpointpresentasjoner, oppgaver til aktivitet i timen, forslag til undervisningsopplegg og egne bilde-, video- og lenkebanker.
Lisensen gir tilgang til både Visjon 1 og 2 per år.
Visjon 1
Del 1: Markedsføring, markeder og psykologi
Del 2: Systematisk markedsføring
Del 3: Markedskommunikasjon
Del 4: Organisasjon og ledelse
Visjon 2
Del 1 Markedsføring i teori og praksis, overordnede mål og strategier
Del 2 Situasjonsanalyse og markedsinformasjon
Del 3 Konkurransemidlene
Del 4 Personalutvikling og ledelse / bærekraftig forretningsdrift
Betegnelse: Boka handler om markedsføring i teori og praksis, situasjonsanalyse og markedsinformasjon, konkurransemidlene, , personalutvikling og ledelse. Har kontrollspørsmål og oppgaver til hvert kapittel.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788202371470
- Utgivelsesdato: 01.06.2012
- Utgivelsesår: 2012
- Forlag: Cappelen Damm
- Innbinding: Heftet
- Språk: Nynorsk
- Personer: Olsen, Bengt, Damsleth, Harald, Norheim, Bjørn, Nørgaard, Per
- Litteraturtype: Skolebøker
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 2
- Illustrert: Ja
- Sider: 341