Vi morer oss til døde : den offentlige samtale i underholdningsindustriens tidsalder
Omtale
Et flengende angrep på fjernsynets innflytelse på vår kultur. Forfatteren viser hvordan fjernsynet skaper alt om til underholdning, og blant annet virker inn på politikk, religion, undervisning og nyhetsformidling. Ifølge forfatteren er vi på vei inn i Huxleys "vidunderlige nye verden".
Betegnelse: Et flengende angrep på fjernsynets innflytelse på vår kultur. Forfatteren viser hvordan fjernsynet skaper alt om til underholdning, og blant annet virker inn på politikk, religion, undervisning og nyhetsformidling. Ifølge forfatteren er vi på vei inn i Huxleys "vidunderlige nye verden".
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788213022347
- EAN: 978-82-13-02234-7
- Utgivelsesdato: 19.04.2018
- Utgivelsesår: 2004
- Forlag: Kopinor
- Innbinding: Heftet
- Serie: :skaff
- Språk: Bokmål
- Personer: Postman, Neil, Risvik, Kari, Risvik, Kjell
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Massekommunikasjon, kommunikasjonssosiologi
- Sjanger: Faksimiler, Essay
- Omfang/format: 170 sider
- Målgruppe: Voksne
- Originaltittel: Amusing ourselves to death
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 170