Utdanningssosiologi : fra teori til praksis i skolen
Omtale
Boken presenterer utdanningssosiologiske perspektiver som knyttes til den norske skolen og dens praksisfelt. Her drøftes begreper som pedagogisk diskurs, pedagogiske koder og pedagogiske identiteter i sammenheng med skolens rolle som en viktig institusjon når det gjelder utvikling både på individ og samfunnsnivå. Det rettes også oppmerksomhet mot utviklingen av en teori om kunnskap i skolen der forholdet mellom skolekunnskap og hverdagskunnskap problematiseres. Referanserammen er hentet fra Basil Bernsteins utdanningssosiologi.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788251926706
- EAN: 978-82-519-2670-6
- Utgivelsesdato: 14.10.2011
- Utgivelsesår: 2011
- Forlag: TAPIR Akademisk Forlag
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Hovdenak, Sylvi Stenersen
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Utdanningssosiologi
- Omfang/format: 78 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 0
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 78