Språk og kommunikasjonsvansker : språkvitenskapelig tenkning i det spesialpedagogiske fagfeltet
Omtale
For å finne ut om den spesialpedagogiske utdanningen er relevant for spesialpedagoger som arbeider med barn som har språk- og kommunikasjonsvansker er spesialpedagoger i PP-tjenesten i to fylker spurt om hva de tenker, hva de gjør og hvordan de begrunner sine handlinger i møte med disse barna. I rapporten redegjøres det for noen språkvitenskapelige- og kommunikasjonsteoretiske begrep, og hvordan disse kan brukes i det spesialpedagogiske arbeidet med språk- og kommunikasjonsvansker. Har litteraturliste.
Betegnelse: For å finne ut om den spesialpedagogiske utdanningen er relevant for spesialpedagoger som arbeider med barn som har språk- og kommunikasjonsvansker er spesialpedagoger i PP-tjenesten i to fylker spurt om hva de tenker, hva de gjør og hvordan de begrunner sine handlinger i møte med disse barna. I rapporten redegjøres det for noen språkvitenskapelige- og kommunikasjonsteoretiske begrep, og hvordan disse kan brukes i det spesialpedagogiske arbeidet med språk- og kommunikasjonsvansker. Har litteraturliste.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788273890375
- EAN: 82-7389-037-6
- Utgivelsesdato: 18.08.2010
- Utgivelsesår: 2001
- Forlag: Eureka forlag
- Innbinding: Heftet
- Serie: Eureka
- Nummer i serien: nr 2/2001
- Språk: Bokmål
- Personer: Kjølaas, Jorun Høier
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Språkvansker, spesialpedagogikk
- Omfang/format: 164 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 164