Spedbarnsalderen
Omtale
Læreboka presenterer forskningsbasert kunnskap om barns atferd og utvikling i de to første leveårene. Den dokumenterer at barn kan oppfatte og påvirke sine omgivelser helt fra fødselen av. De fleste voksne har meninger om spedbarnsalderens betydning. Forfatterne utfordrer tradisjonelle myter i utviklingspsykologien og tar opp en rekke praktiske implikasjoner av nye teorier og forskningsresultater. For studenter i psykologi og pedagogikk, førskole-, helse-, barneverns-, sosionom-. vernepleier- og fysioterapiutdanningen. Har litteratur- og ordliste, og emne og personregister.
Betegnelse: Læreboka presenterer forskningsbasert kunnskap om barns atferd og utvikling i de to første leveårene. Den dokumenterer at barn kan oppfatte og påvirke sine omgivelser helt fra fødselen av. De fleste voksne har meninger om spedbarnsalderens betydning. Forfatterne utfordrer tradisjonelle myter i utviklingspsykologien og tar opp en rekke praktiske implikasjoner av nye teorier og forskningsresultater. For studenter i psykologi og pedagogikk, førskole-, helse-, barneverns-, sosionom-. vernepleier- og fysioterapiutdanningen. Har litteratur- og ordliste, og emne og personregister.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788200029021
- Utgivelsesår: 1991
- Forlag: Universitetsforlaget
- Innbinding: Innbundet
- Språk: Bokmål
- Personer: Smith, Lars, Ulvund, Stein Erik
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 4
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 413