Sosiale medier

Sosiale medier
Sosiale medier
I salg
ISBN/Varenr
9788245035254
Inngår i din bokpakke

Omtale

Blir vi avhengige og deprimerte av sosiale medier? Er de en trussel mot demokratiet? Hvilken makt har selskapene bak, og bør vi frykte dem? I denne boka får du svarene. Forrige utgave kom i 2015. Før Trump og Brexit. Før trollfabrikker, QAnon og TikTok. Før Covid-19 ga teknologiselskapene enda mer makt. Sosiale medier er for viktig til å overlates til synsing. Gjennom ti år har Ida Aalen og Magnus Hoem Iversen fulgt forskningen på feltet. Nå har de igjen saumfart det som finnes av studier, for å gi deg oppdaterte og solide svar på de viktigste spørsmålene om sosiale medier. Forordet er skrevet av Grete Brochmann. Ida Aalen (f. 1985) er utdannet medieviter fra NTNU. Hun har utmerket seg som samfunnsdebattant og skribent i blant annet Dagens Næringsliv og Morgenbladet. Til daglig jobber hun i teknologiselskapet Confrere hvor hun er medgründer og produktsjef. Magnus Hoem Iversen (f. 1985) er utdannet medieviter med doktorgrad fra Universitetet i Bergen, og han har forsket på politisk retorikk i sosiale medier. Han er en aktiv skribent og samfunnsdebattant, og er nå politisk rådgiver for byrådslederen i Bergen.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788245035254
  • EAN: 978-82-450-3525-4
  • Utgivelsesdato: 03.08.2021
  • Utgivelsesår: 2021
  • Forlag: Fagbokforlaget Vigmostad og Bjørke
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Aalen, Ida, Iversen, Magnus Hoem
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Sosiale medier
  • Omfang/format: 252 sider
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 0
  • Utgave: 2
  • Illustrert: Ja
  • Sider: 252