Skrive for å lære : skriving i høyere utdanning
Omtale
Boka gir en innføring i skriving som prosess fra den første ideen til den siste referansen, og viser at skriving er et viktig redskap for læring og tankeutvikling. Leseren blir presentert for ulike måter å lese og ta notater på, ulike skrivestrategier og ulike måter å strukturere en faglig tekst på. Boka henvender seg primært til studenter i høyere utdanning, men den er også relevant for alle som på en eller annen måte er engasjert i faglig skriving. Den vil også være av interesse for lærere, veiledere og kursholdere og andre som arbeider med studiekvalitet. Har litteraturliste og stikkordregister.
Betegnelse: Boka gir en innføring i skriving som prosess fra den første ideen til den siste referansen, og viser at skriving er et viktig redskap for læring og tankeutvikling. Leseren blir presentert for ulike måter å lese og ta notater på, ulike skrivestrategier og ulike måter å strukturere en faglig tekst på. Boka henvender seg primært til studenter i høyere utdanning, men den er også relevant for alle som på en eller annen måte er engasjert i faglig skriving. Den vil også være av interesse for lærere, veiledere og kursholdere og andre som arbeider med studiekvalitet. Har litteraturliste og stikkordregister.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788279352938
- EAN: 978-82-7935-293-8
- Utgivelsesdato: 09.07.2010
- Utgivelsesår: 2010
- Forlag: Abstrakt forlag
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Dysthe, Olga, Hertzberg, Frøydis, Hoel, Torlaug Løkensgard
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Faglig forfatterskap
- Omfang/format: 224 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 2
- Illustrert: Nei
- Sider: 224