Skolen som motkultur : didaktikk i sosio-historisk perspektiv

Utsolgt
Utsolgt
ISBN/Varenr
9788202126766
Inngår i din bokpakke

Omtale

1. utg. 1987. Krisestemning i skolen, lærerflukt, debatt om Mønsterplanen, skolens rolle i verdiformidling og holdningsdannelse og norsk skole i internasjonalt perspektiv (nytt i denne utgaven). Forf. analyserer aktuelle temaer i den norske skole. Sentralt i framstillingen av vår sivilisasjon og kultur står begrepet "frisetting". Økt mobilitet, utstrakt rollefrihet og pluralisme har i løpet av få år brakt oss fra et tradisjonsrikt "skjebnesamfunn" til et "valgsamfunn". Forf. drøfter de pedagogiske svar vårtid må gi.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788202126766
  • Utgivelsesår: 1990
  • Forlag: Cappelen Damm
  • Innbinding: Heftet
  • Serie: Pedagogikkbøker
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Telhaug, Alfred Oftedal
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 4
  • Utgave: 2
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 173