Sanselig didaktisk design : space me

Utsolgt
Sanselig didaktisk design : space me
Sanselig didaktisk design : space me
Utsolgt
ISBN/Varenr
9788232103089
Inngår i din bokpakke

Omtale

Målet til skriftserien Skole- og utdanningsforsking er å bidra til kunnskapsutvikling om skole, læring og utdanning. I serien gir vi ut både fagfellevurderte og ikke fagfellevurderte antologier, monografier og forskningsrapporter. Serien er etablert ved Program for lærerutdanning, NTNU. Dette er publikasjon nr. 6 i skriftserien. Estetisk tilnærming til læring er mangelvare i skole og lærerutdanning. Sanselig didaktisk design omhandler didaktisk tenkning i et estetisk perspektiv. FoU-prosjektet SPACE ME var et møte mellom kunstfag og naturfag som ble gjennomført i regi av Program for lærerutdanning, NTNU i samarbeid med to ungdomsskoler 2011-2012. Forfatterne begrunner verdien av sanselig didaktisk design med at den: - har en overgripende estetisk tilnærming til læring – vektlegger multimodalitet – forstår ulikhet blant elever som en skapende kraft i undervisning – baserer seg på undersøkende og dialogbaserte forløp – vektlegger dramaturgisk tenkning i didaktisk kontekst – setter søkelys på kroppslig læring – ser kunstmøter som en framhevet del av læring Bidragsyterne er Tone Pernille Østern, dansekunstner og førsteamanuensis i kunstfagdidaktikk, Alex Strømme, biolog og dosent i naturfagdidaktikk, Anna-Lena Østern, professor i kunstfagdidaktikk, Audun Mollan Kristoffersen, lærer og improvisasjonsskuespiller og Ran Peleg, stipendiat i naturfagdidaktikk og skuespiller i fysisk teater. Målgruppen for boka er undervisere i ulike skoleslag og skolefag, lærer- og kunstpedagogstudenter, lærerutdannere, kunstnere og praksisorienterte forskere innenfor et bredt didaktisk felt. Program for lærerutdanning Dette er en rapport fra NTNU Skole- og læringsforsking ved Program for lærerutdanning.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788232103089
  • EAN: 978-82-321-0308-9
  • Utgivelsesdato: 02.09.2014
  • Utgivelsesår: 2014
  • Forlag: Akademika forlag
  • Innbinding: Heftet
  • Serie: NTNU skole- og utdanningsforskning
  • Nummer i serien: 6
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Strømme, Alex, Østern, Tone Pernille
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Undervisningsmetoder
  • Omfang/format: 214 sider
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 0
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Ja
  • Sider: 214