"Så langt det er mulig og faglig forsvarlig-" : integrering av funksjonshemmede i grunnskolen
Omtale
1. utg.: 1977. Boka gir en prinsipiell drøfting av integreringstanken og en en innføring i den skolehistoriske bakgrunnen for dagens situasjon. Forfatteren gjennomgår de siste årenes skolereformer og presenterer resultater fra forsknings- og utviklingsarbeid rundt integrering. Hun belyser videre erfaringer med integrering i praksis og legger vekt på spesialpedagogiske prinsipper for bedring av barns selvbilde. Boka henvenderseg til studenter i pedagogiske og spesialpedagogisk utdanning og til studenter og profesjonsgrupper som er engasjert i skole- og opplæringsspørsmål. Litter.liste.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788200219521
- EAN: 82-00-21952-6
- Utgivelsesår: 1994
- Forlag: Universitetsforlaget
- Innbinding: Heftet
- Serie: SP : spesialpedagogikk
- Nummer i serien: 16
- Språk: Bokmål
- Personer: Dalen, Monica
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Omfang/format: 95 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 5
- Utgave: 3
- Illustrert: Nei
- Sider: 95