"Så langt det er mulig og faglig forsvarlig-" : inkludering av elever med spesielle behov i grunnskolen
Omtale
Boka gir en prinsipiell drøfting av integreringstanken og en innføring i den skolehistoriske bakgrunnen for dagens situasjon. Forfatteren gjennomgår de siste årenes skolereformer og presenterer resultater fra forsknings- og utviklingsarbeid rundt integrering. Hun belyser videre erfaringer med integrering i praksis og legger vekt på spesialpedagogiske prinsipper for bedring av barns selvbilde. Boka henvender seg til studenter i pedagogisk og spesialpedagogisk utdanning og til studenter og profesjonsgrupper som er engasjert i skole- og opplæringsspørsmål. Har litteraturliste. (4. utg.)
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788205352995
- EAN: 82-05-35299-2
- Utgivelsesår: 2006
- Forlag: Gyldendal
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Dalen, Monica
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Funksjonshemmede barn, Integrering, spesialpedagogikk
- Omfang/format: 121 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 2
- Utgave: 4
- Illustrert: Nei
- Sider: 121