Rom for handling : organisasjonslæring i skolen
Omtale
Er det muligheter eller begrensninger som preger arbeidet i skolen? Kan skolen bli en lærende organisasjon? Boken setter organisasjonsteori, lokalt læreplanarbeid og skolebasert vurdering inn i en sammenheng, og drøfter særlig endringer og utfordringer i forbindelse med Kunnskapsløftet. Forfatteren legger vekt på å problematisere de nye organisasjonsmodellene, og viser hvordan veiledning kan bidra til økt læring både hos elever og lærere. Konkrete eksempler og refleksjonsoppgaver illustrerer teoriene som blir presentert. Boken retter seg mot lærere og ledere i grunn- og videregående skole, samt studenter i lærerutdanningen. Har kilder. 3. utg.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788215009162
- EAN: 82-15-00916-6
- Utgivelsesår: 2006
- Forlag: Universitetsforlaget
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Helle, Lars
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Skoleutvikling
- Omfang/format: 248 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 3
- Utgave: 3
- Illustrert: Nei
- Sider: 248