Reklamefilm : norsk reklame i levende bilder 1920-1990
Omtale
Universitetsforlaget, 1995. 211 s. (Mediesamfunnet). ISBN 82-00-03921-8 Reklamens virkemidler både fascinerer og irriterer, og de forandrer seg sta-dig. Denne boka handler om de virkemidlene reklamefilmene tar i bruk for å overbevise publikum om varenes fortreffelighet, samtidig som den ser på reklamefilmene som kilder for nordmenns drømmer og forestillinger om "det gode liv", om hva som er verdt å trakte etter. Boka bygger på forfatterens doktoravhandling, den er illustrert med bilder fra eldre reklameopptak. Har litteraturliste. Aktuell for reklame/markedsførings- og kommunikasjons- studier, og de som arbeider med markedsføring og film.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788200039211
- EAN: 82-00-03921-8
- Utgivelsesår: 1995
- Forlag: Universitetsforlaget
- Innbinding: Heftet
- Serie: Mediesamfunnet
- Språk: Bokmål
- Personer: Skretting, Kathrine
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Reklamefilm
- Omfang/format: 211 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 211