Problemet først : problembasert læring som pedagogisk idé og strategi
Omtale
Innefor problembasert læring endres lærerenes rolle; det legges større vekt på funksjonen som veileder. Boka gir en oversikt over PBL-veiledning og ser denne veiledningsstrategien i forhold til andre veiledningsmetoder og - strategier. Forfatteren tar også opp PBLs potensial for og bidrag til å sikre en bedre integrering av teori og praksis i profesjonsutdanningene. Boken drøfter med utgangspunkt i kunnskapsteoretiske problemstillinger ulikekunnskapsformers rolle og plass i profesjonsutdanningene. Med litteraturliste og stikkordregister.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788251834612
- EAN: 82-518-3461-9
- Utgivelsesår: 1997
- Forlag: Universitetsforlaget
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Pettersen, Roar C.
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Problembasert læring
- Omfang/format: 249 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 0
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 249