Problembasert læring for studenten : en grunnbok i PBL
Omtale
Problembasert læring (PBL) er en pedagogisk modell som er viet stor oppmerksomhet i høgere utdanning. Boken retter oppmerksomheten mot de utfordringer, krav og forventninger som stilles til studentrollen og til studentens arbeidsmåter og studiestrategier innenfor denne studiemodellen. Problembasert læring plasserer studenten i sentrum. Boka gir en kort innføring i det pedagogiske grunnlaget som problembasert læring hviler på. Forfatteren beskriver sentrale sider ved PBL-modellen, og gir en grundig innføring i PBLs arbeidsmetoder: De sju trinnene. Bokens siktemål er å bidra til at studenter på alle nivåer kan få et best mulig utbytte av problembaserte studier. Den gir også nyttige tips og ideer om læring og studiestrategier, også til studenter som ikke er knyttet til studier der problembasert læring er hovedmodell for utdanningen. Med litteraturliste og stikkordregister.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788251840422
- EAN: 82-518-4042-2
- Utgivelsesår: 2000
- Forlag: Universitetsforlaget
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Pettersen, Roar C.
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Problembasert læring, høyere utdanning
- Omfang/format: 166 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 3
- Utgave: 1
- Illustrert: Ja
- Sider: 166