Om fjernsynet

Utsolgt
Utsolgt
ISBN/Varenr
9788205254343
Inngår i din bokpakke

Omtale

Sosiologen Pierre Bourdieu går i denne debattboken hardt ut mot journalistergenerelt, og TV-journalister spesielt. Fjernsynet er i ferd med å bli både økonomisk og symbolsk dominerende i det journalistiske feltet. Vi får stadigflere kanaler, men i stedet for å lede til mangfold mener Bourdieu at konkurransen om seerne fører til stadig økende homogenisering. Alle kanalenesøker å nå flest mulige, og resultatet er en allmenn trivalisering, også av nyheter og politisk stoff. En av de største farene Bourdieu påviser, er hvilke virkninger virkninger denne nyhets- og debattjournalistikken har på andre kulturelle felter - ingenting blir viktig før det har vært på TV. Med litteraturhenvisninger.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788205254343
  • EAN: 82-05-25434-6
  • Utgivelsesår: 1998
  • Forlag: Gyldendal
  • Innbinding: Innbundet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Bourdieu, Pierre
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Fjernsynsjournalistikk
  • Omfang/format: 129 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Originaltittel: Sur la télévision
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 1
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 129