Om å kunne mer enn man kan : verdiformidling, kunnskapskrav og ledelse i skolen
Omtale
Temaet i boken er verdibasert skoleutvikling med eksempler fra forskjellige skoler i landet. Med verdibasert skoleutvikling skal det forstås i denne fremstillingen først og fremst utviklingen av læringsmiljøet med alt hva det innebærer for elevenes holdning til læring og til hverandre og til skolen og skolens personale, for undervisningen og for lærernes egenutvikling, for samarbeid hjem-skole og for foresattes forbildefunksjon og for skolens nærmiljø.
Ettersom skolens læringsmiljø er påvirket av samfunnsutviklingen generelt, må også denne utviklingen bygges inn i planene for skolens læringsmiljø. Det innebærer at lærere, elever og foresatte må ha et kritisk forhold til forbruks-, medie- og informasjonskulturen.
Boken er skrevet for lærere på alle nivåer i den norske skolen, foreldre, politikere, byråkrater og for alle studenter som ønsker en karriere i det norske skolesystemet.
Betegnelse: Temaet i boka er verdibasert skoleutvikling med eksempler fra forskjellige skoler i landet. Omhandler utvikling av læringsmiljøet med alt hva det innebærer for bl.a. elevenes holdning til læring og til hverandre, lærernes egenutvikling og for samarbeidet hjem-skole. Boka henvender seg til lærere, foreldre, politikere, byråkrater og studenter som ønsker seg en karriere i det norske skolesystemet. Har litteraturliste, sak- og personregister.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788276340648
- EAN: 82-7634-064-4
- Utgivelsesår: 1996
- Forlag: Høyskoleforlaget
- Innbinding: Innbundet
- Språk: Bokmål
- Personer: Fløistad, Guttorm
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Skolen
- Omfang/format: 525 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 4
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 525