Observasjonsforskning i pedagogiske fag : en innføring i bruk av metoder

Observasjonsforskning i pedagogiske fag : en innføring i bruk av metoder
Observasjonsforskning i pedagogiske fag : en innføring i bruk av metoder
Opptrykk Leveringstid 1-3 uker
ISBN/Varenr
9788213031066
Inngår i din bokpakke

Omtale

Observasjon er en mye brukt metode når en ønsker å studere enkeltpersoner eller grupper i deres vante miljø. For å få godt utbytte av observasjonsforskning i slike situasjoner, er det nødvendig å kjenne denne metodens forutsetninger, styrker og begrensninger. Denne boka gir slik innsikt. Den behandler både kvantitativ og kvalitativ tilnærming til observasjonsforskning. Det legges stor vekt på å forklare forskningsprosedyrer. Disse belyses med eksempler, særlig fra forfatterens egen forskning. Temaene settes også inn i en vitenskapsteoretisk sammenheng. Betegnelse: Forfatteren tar opp observasjon med så vel kvantitativ som kvalitativ forskningstilnærming. Hovedvekten i framstillingen er lagt på forskningsprosydyrer. Her nytter forfatteren eksempler, særlig fra egen forskning, for å belyse de ulike temaene hun tar opp. i tillegg til en slik praktisk metodisk innføring setter hun også temaene inn i en vitenskapsteoretisk sammenheng. Boka er nyttig for studenter og forskere som trenger innsikt om observasjonsforskning til bruk i pedagogikk, spesialpedagogikk og andre samfunnsvitenskapelige fag.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788213031066
  • Utgivelsesdato: 19.04.2018
  • Utgivelsesår: 2016
  • Forlag: Kopinor
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Vedeler, Liv
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 1
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 158