Metodebok for medievitenskap
Veiledende pris
kr 479,00
Erstattet av nytt produkt
ISBN/Varenr
9788245005424
Omtale
Metodebok for mediefag gir en innføring i en del sentrale forskningsmetoder innenfor mediefaget. Boka viser bredden i metodiske tilnærminger i faget: Den presenterer både metoder som benyttes innenfor andre humanistiske eller samfunnsvitenskapelige fag, og metoder som er spesielle for mediefag. Forfatterne tar også opp en del vitenskapsteoretiske grunnlagsproblemer som er relevante for mediefaget. Boka gir kunnskap om metoder som er nødvendige for å forstå og ha et kritisk forhold til funn og teorier som presenteres i den medievitenskapelige litteraturen. Den gir også grunnlag for å gjennomføre egne, enkle datainnsamlings- og analyseprosjekter. Boka er skrevet for studenter på innføringsnivået i medievitenskap og mediekunnskap. Den egner seg også godt for studenter innenfor tilgrensende fagområder som kulturfag, journalistikk, informasjon og markedsføring. Helge Østbye er professor, Knut Helland professor, Karl Knapskog universitetslektor og Leif Ove Larsen førsteamanuensis – alle ved Institutt for informasjons- og medievitenskap ved Universitetet i Bergen. Nettressurser: www.fagbokforlaget.no/mediemetode/hoved.html
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788245005424
- EAN: 978-82-450-0542-4
- Utgivelsesår: 2007
- Forlag: Fagbokforlaget Vigmostad og Bjørke
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Østbye, Helge
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Massemedier, Forskningsmetoder
- Omfang/format: 316 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 0
- Utgave: 3
- Illustrert: Ja
- Sider: 316