Metodebok for mediefag
Veiledende pris
kr 436,00
Erstattet av nytt produkt
ISBN/Varenr
9788276748123
Omtale
"Metodebok for mediefag" gir en innføring i en del sentrale forskningsmetoder innenfor mediefaget. Boken viser bredden i metodisk tilnærminger i faget: Den presenteres både metoder som benyttes innenfor andre humanistiske eller samfunnsvitenskapelige fag, og metoder som er spesielle for mediefag. Forfatterne tar også opp en del vitenskapsteoretiske grunnlagsproblemer som er relevante for mediefaget. Boken gir kunnskap om meteoder som er nødvendig for å forstå og ha et kritisk forhold til funn og teorier som presenteres i den medievitenskapelige litteraturen. Den gir også grunnlag for å gjennomføre egne, enkle datainnsamlings- og analyseprosjekter. Boken er skrevet for studenter på innføringsnivået i medievitenskap og mediekunnskap. Den egner seg også godt for studenter innenfor tilgrensende fagområder som kulturfag, journalistikk, informasjon og markedsføring. Utgitt første gang i 1997.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788276748123
- EAN: 82-7674-812-0
- Utgivelsesår: 2002
- Forlag: Fagbokforlaget Vigmostad og Bjørke
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Østbye, Helge
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Massemedier, Forskningsmetoder
- Omfang/format: 294 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 0
- Utgave: 2
- Illustrert: Ja
- Sider: 294