Metodebok for mediefag
Veiledende pris
kr 353,00
Erstattet av nytt produkt
ISBN/Varenr
9788276742763
Omtale
Boken tar opp kvalitative og kvantitative metoder som er egnet for studiet av sendersiden, innholdet og mottakersiden i kommunikasjonsprosessen. Dels går boken inn på metoder som er felles for flere humanistiske eller samfunnsvitenskapelige fag, kildekritikk, observasjon, kvalitativ tekstanalyse, kvalitativt intervju, spørreskjema osv., dels metoder som er relativt spesifikke for medievitenskap, først og fremst kvantitativ innholdsanalyse. Den tar også opp en delvitenskapsteoretiske grunnlagsproblemer som er relevant for mediefaget. Boken er først og fremst ment å skulle gi leserne grunnlag for en kritisk lesning av den medievitenskaplige litteraturen, men den kan også gi et visst grunnlag for gjennomføring av egne, enkle datainnsamlings- og analyseoppgaver. Boken vil derfor også være egnet for medielærere og for studenter i journalistikk og andre mediefag. Litteraturliste og stikkordreg.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788276742763
- EAN: 82-7674-276-9
- Utgivelsesår: 1997
- Forlag: Fagbokforlaget Vigmostad og Bjørke
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Østbye, Helge
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Massemedier, Forskningsmetoder
- Omfang/format: 288 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 0
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 288