Metodebok for mediefag

Utsolgt
Metodebok for mediefag
Metodebok for mediefag
Erstattet av nytt produkt
ISBN/Varenr
9788245014556
Inngår i din bokpakke

Omtale

Metodebok for mediefag er en innføring i sentrale forskningsmetoder i mediefaget. Boka handler om studiet av nye og tradisjonelle medier. Forfatterne tar utgangspunkt i at metodekunnskaper er nødvendige både for å gjennomføre egne forskningsprosjekter og for å forstå og ha et kritisk forhold til funn og teorier som presenteres i den medievitenskapelige litteraturen. Kildekritikk, tekst- og diskursanalyse, kvalitativt intervju og observasjon, spørreskjema og kvantitativ innholdsanalyse er blant metodene som behandles i boka. Forfatterne diskuterer også et utvalg vitenskapsteoretiske grunnlagsproblemer. I denne fjerde utgaven av boka har sosiale medier fått større plass. Boka er skrevet for studenter i ulike mediefag, og egner seg i tillegg godt for studenter innenfor tilgrensende fagområder som kulturfag, journalistikk, informasjon og markedsføring. Alle forfatterne er ansatt ved Institutt for informasjons- og medievitenskap, Universitetet i Bergen. Helge Østbye, professor Knut Helland, professor Karl Knapskog, universitetslektor Leif Ove Larsen, professor Hallvard Moe, professor
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788245014556
  • EAN: 978-82-450-1455-6
  • Utgivelsesdato: 25.07.2013
  • Utgivelsesår: 2013
  • Forlag: Fagbokforlaget Vigmostad og Bjørke
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Østbye, Helge
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Forskningsmetoder, Massemedier
  • Omfang/format: 319 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 0
  • Utgave: 4
  • Illustrert: Ja
  • Sider: 319