Medievalgkamp
Omtale
En moderne valgkamp utkjempes for en stor del i massemedia. Dette vet politikere, partistrateger, markedsførere og journalister. Denne boken går først bak kulissene i partiapparatet for å se hvordan politiske mediestrategier utmeisles. En medievalgkamp har sin egen rituelle logikk, sin estetikk og sin retorikk - den finner mye av sin form i et møte mellom politikk og journalistikk. Denne boken veksler mellom et nært blikk på dette møtet og en kristisk avstand til dette møtet. Boken springer ut fra et prosjekt støttet av rådet for anvendt presseforskning.
Betegnelse: En moderne valgkamp utkjempes for en stor del i massemedia. Dette vet politikere, partistrateger, markedsførere og journalister. Denne boken går først bak kulissene i partiapparatet for å se hvordan politiske mediestrategier utmeisles. En medievalgkamp har sin egen rituelle logikk, sin estetikk og sin retorikk - den finner mye av sin form i et møte mellom politikk og journalistikk. Denne boken veksler mellom et nært blikk på dette møtet og en kristisk avstand til dette møtet. Boken springer ut fra et prosjekt støttet av rådet for anvendt presseforskning.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788251829281
- Utgivelsesår: 1991
- Forlag: Universitetsforlaget
- Innbinding: Innbundet
- Språk: Bokmål
- Personer: Eide, Martin
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 214