Mediesamfunnets moral

Utsolgt
Utsolgt
ISBN/Varenr
9788253022895
Inngår i din bokpakke

Omtale

Denne boken tar opp sosiologi og etisk teori om verdier og moral i forholdet mellom journalistikk, kilder og publikum. Som et bidrag til refleksjonen om den komplekse medieverdenen vi lever i, sprenger den det rådende begrepet "presseetikk". Den handler om moral og verdier slik de utfordres og uttrykkes i mediesamfunnet, og spør: Hvordan kan medienes etikk begrunnes? Hva er medienes eget bidrag til sin egen og samfunnets moral? Hvilken rolle spiller de selv i debatten om medier, moral og verdier? Diskusjonen retter seg særlig mot tre perspektiver: diskursetikk, dydsetikk og nærhetsetikk. Har litteraturliste.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788253022895
  • EAN: 82-530-2289-1
  • Utgivelsesår: 2001
  • Forlag: Pax
  • Innbinding: Innbundet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Rasmussen, Terje
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Massemedier, Etikk
  • Omfang/format: 233 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 0
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 233