Mediepolitikk : skal medieutviklingen styres?
Omtale
Universitetsforlaget, 1995. 178 s. ISBN 82-00-22447-3 Hvem skal bestemme over medieutviklingen: eierne, de som arbeider i mediene publikum eller de offentlige myndigheter? Alle styringsformene har sine svakheter. Selve spørsmålet om offentlige inngrep i medieutviklingen er kontroversielt. Denne nyutgaven av boka som kom i 1988 tar bl.a opp ut- viklingen fram mot TV2 og P4. Kampen mellom Schibsted og Orkla om kontrollenover norske media og forholdet til utenlandske eiere er blitt et aktuelt tema, og forhold knyttet til eierregulering er derfor gitt en mer fram- tredende plass.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788200224471
- EAN: 82-00-22447-3
- Utgivelsesår: 1995
- Forlag: Universitetsforlaget
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Østbye, Helge
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Massemedier
- Omfang/format: 178 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 2
- Illustrert: Nei
- Sider: 178