Mediemangfold : styring av mediene i et globalisert marked

Utsolgt
Mediemangfold : styring av mediene i et globalisert marked
Mediemangfold : styring av mediene i et globalisert marked
Utsolgt
ISBN/Varenr
9788271472344
Inngår i din bokpakke

Omtale

Boken analyserer den mediepolitiske situasjonen ved begynnelsen av det 21. århundre. Den inneholder en oversikt over dagens mediepolitiske mål og virkemidler, og diskuterer aktuelle utfordringer i forhold til statlig regulering av mediene. Et viktig tema er hvorvidt endringene i mediemarkedet gjør det nødvendig med en gjennomgripende endring av mediepolitikken. Globalisering, kommersialisering og konvergens utfordrer den kulturpolitiske styringen av mediene, og distribusjon og eierskap på tvers av landegrensene svekker muligheten for nasjonal styring. Boka er særlig relevant for studenter og forskere som skal gjennomføre egne analyser av mediepolitikk og mediestruktur. Referanser og litteraturliste.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788271472344
  • EAN: 82-7147-234-8
  • Utgivelsesår: 2004
  • Forlag: IJ-forlaget
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Syvertsen, Trine
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Massemedier
  • Omfang/format: 242 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 1
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 242