Mediekultur

Utsolgt
Utsolgt
ISBN/Varenr
9788200216896
Inngår i din bokpakke

Omtale

All sosial kontakt mellom mennesker forutsetter formidlere som mellomledd i kommunikasjonen. Språket gir slike formidlere, men det gjør også mediene selv. Når mediene får en nøkkelrolle i den sosiale utveksling, framstår de kulturelle omgivelsene for denne samhandlingen som en mediekultur. I denne boka klarlegges mediekulturens vilkår. Dette teoretiske essayet bør kunne gi innspill til tenkningen om medienes rolle i samfunnet, både blant fagfolk og blant alminnelige lesere og mediebrukere. Har litteraturliste og stikkordregister. Betegnelse: All sosial kontakt mellom mennesker forutsetter formidlere som mellomledd i kommunikasjonen. Språket gir slike formidlere, men det gjør også mediene selv. Når mediene får en nøkkelrolle i den sosiale utveksling, framstår de kulturelle omgivelsene for denne samhandlingen som en mediekultur. I denne boka klarlegges mediekulturens vilkår. Dette teoretiske essayet bør kunne gi innspill til tenkningen om medienes rolle i samfunnet, både blant fagfolk og blant alminnelige lesere og mediebrukere. Har litteraturliste og stikkordregister.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788200216896
  • Utgivelsesår: 1993
  • Forlag: Universitetsforlaget
  • Innbinding: Heftet
  • Serie: Mediesamfunnet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Lundby, Knut
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 1
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 164