Mediekultur
Omtale
All sosial kontakt mellom mennesker forutsetter formidlere som mellomledd i kommunikasjonen. Språket gir slike formidlere, men det gjør også mediene selv. Når mediene får en nøkkelrolle i den sosiale utveksling, framstår de kulturelle omgivelsene for denne samhandlingen som en mediekultur. I denne boka klarlegges mediekulturens vilkår. Dette teoretiske essayet bør kunne gi innspill til tenkningen om medienes rolle i samfunnet, både blant fagfolk og blant alminnelige lesere og mediebrukere. Har litteraturliste og stikkordregister.
Betegnelse: All sosial kontakt mellom mennesker forutsetter formidlere som mellomledd i kommunikasjonen. Språket gir slike formidlere, men det gjør også mediene selv. Når mediene får en nøkkelrolle i den sosiale utveksling, framstår de kulturelle omgivelsene for denne samhandlingen som en mediekultur. I denne boka klarlegges mediekulturens vilkår. Dette teoretiske essayet bør kunne gi innspill til tenkningen om medienes rolle i samfunnet, både blant fagfolk og blant alminnelige lesere og mediebrukere. Har litteraturliste og stikkordregister.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788200216896
- Utgivelsesår: 1993
- Forlag: Universitetsforlaget
- Innbinding: Heftet
- Serie: Mediesamfunnet
- Språk: Bokmål
- Personer: Lundby, Knut
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 164