Markedsføringsloven med kommentarer

Utsolgt
Erstattet av nytt produkt
ISBN/Varenr
9788205396678
Inngår i din bokpakke

Omtale

Den nye markedsføringsloven fra 2009, som implementerer EU-direktivet om urimelig handelspraksis, har utløst behov for ny litteratur på området. Markedsføringsretten er i utvikling, særlig på grunn av harmoniseringsarbeidet innenfor EU/EØS som førte fram til direktivet om urimelig handelspraksis (direktiv 25/2009/EF). Kommentarutgaven tar sikte på å imøtekomme dette behovet. Samtidig kommenteres også bestemmelser som ikke er endret i forhold til den tidligere loven, som f.eks. kravet til god forretningsskikk, bedriftshemmeligheter og produktetterlikning m.m. Kommentarutgaven er resultat av et samarbeid i regi av Kluge Advokatfirma DAs avdeling for IKT og immaterialrett.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788205396678
  • EAN: 978-82-05-39667-8
  • Utgivelsesdato: 03.06.2010
  • Utgivelsesår: 2010
  • Forlag: Gyldendal
  • Innbinding: Innbundet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Lunde, Tore, Mestad, Ingvild, Michaelsen, Terje Lundby
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Markedsføringrett, Norge
  • Omfang/format: 315 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 0
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 315