Markedsføringsloven med kommentarer
Omtale
Den nye markedsføringsloven fra 2009, som implementerer EU-direktivet om urimelig handelspraksis, har utløst behov for ny litteratur på området.
Markedsføringsretten er i utvikling, særlig på grunn av harmoniseringsarbeidet innenfor EU/EØS som førte fram til direktivet om urimelig handelspraksis (direktiv 25/2009/EF). Kommentarutgaven tar sikte på å imøtekomme dette behovet. Samtidig kommenteres også bestemmelser som ikke er endret i forhold til den tidligere loven, som f.eks. kravet til god forretningsskikk, bedriftshemmeligheter og produktetterlikning m.m. Kommentarutgaven er resultat av et samarbeid i regi av Kluge Advokatfirma DAs avdeling for IKT og immaterialrett.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788205396678
- EAN: 978-82-05-39667-8
- Utgivelsesdato: 03.06.2010
- Utgivelsesår: 2010
- Forlag: Gyldendal
- Innbinding: Innbundet
- Språk: Bokmål
- Personer: Lunde, Tore, Mestad, Ingvild, Michaelsen, Terje Lundby
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Markedsføringrett, Norge
- Omfang/format: 315 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 0
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 315