Markedsføring, organisasjon og ledelse for LØM-emnet

Utsolgt
Erstattet av nytt produkt
ISBN/Varenr
9788245016451
Inngår i din bokpakke

Omtale

Denne boken dekker markedsføringsledelse, organisasjon og ledelse innenfor LØM-emnet ved fagskolene. En egen lærebok dekker økonomistyringsdelen. Bøkene har som felles siktemål å øve opp studentenes evne til å treffe gode beslutninger for bedriften med hensyn til intern ledelse og økonomistyring og ekstern tilpasning til ønsker og behov i markedet. Et gjennomgående trekk ved fremstillingen er hvordan eksterne krav og forventninger i markedet påvirker den interne styringen av foretaket. Fremstillingen har for øvrig et generelt preg, og eksemplene er hentet fra mange ulike bransjer og virksomheter. Problemstillingene som drøftes i denne boken, er først og fremst av administrativ og markedsføringsmessig karakter, blant annet hvilke kundegrupper bedriften under gitte omstendigheter bør satse på, hvordan ulike markedsføringsvirkemidler kan brukes for å få best mulig gjennomslag i markedet, hvordan virksomheten i gitte situasjoner bør organiseres og ledes, og hvordan rekruttere og motivere medarbeidere. Læreboken inneholder kontrollspørsmål, egentrenings- og caseoppgaver. Løsningsforslag og annen relevant informasjon finnes på bokens nettside www.fagbokforlaget.no/lom Frode Hjertnes er utdannet siviløkonom ved NHH. Han underviser i LØM-emnet ved Bergen tekniske fagskole. Han har tidligere utgitt Organisasjon og ledelse for teknisk fagskole (med Ole-Jacob Møklebust).
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788245016451
  • EAN: 978-82-450-1645-1
  • Utgivelsesdato: 06.08.2014
  • Utgivelsesår: 2014
  • Forlag: Fagbokforlaget Vigmostad og Bjørke
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Hjertnes, Frode
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Arbeidsledelse, bedriftsledelse, Markedsføring, bedriftsøkonomi
  • Omfang/format: 373 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 0
  • Utgave: 2
  • Illustrert: Ja
  • Sider: 373