Markedsføring, organisasjon og ledelse for LØM-emnet
Omtale
Denne boken dekker markedsføringsledelse, organisasjon og ledelse innenfor LØM-emnet ved fagskolene. En egen lærebok dekker økonomistyringsdelen. Bøkene har som felles siktemål å øve opp studentenes evne til å treffe gode beslutninger for bedriften med hensyn til intern styring og ekstern tilpasning til ønsker og behov i markedet. Et gjennomgående trekk ved fremstillingen er hvordan eksterne krav og forventninger i markedet påvirker den interne styringen av foretaket. Fremstillingen har for øvrig et generelt preg, og eksemplene er hentet fra mange ulike bransjer og virksomheter. Problemstillingene som drøftes i boken, er først og fremst av administrativ og markedsføringsmessig karakter; hvilke kundegrupper bedriften under gitte omstendigheter bør satse på, hvordan ulike markedsføringsvirkemidler kan brukes for å få best mulig gjennomslag i markedet, hvordan virksomheten i gitte situasjoner bør organiseres og ledes, og hvordan rekruttere og motivere medarbeidere. Læreboken inneholder kontrollspørsmål, egentrenings- og caseoppgaver. Denne utgaven er oppdatert i forhold til nye læreplaner og den generelle utviklingen innen digitalisering og bærekraft. Frode Hjertnes underviser i LØM-emnet ved Fagskulen Vestland.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788245048681
- EAN: 978-82-450-4868-1
- Utgivelsesdato: 06.08.2024
- Utgivelsesår: 2024
- Forlag: Fagbokforlaget Vigmostad og Bjørke
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Hjertnes, Frode
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Arbeidsledelse, bedriftsledelse, Markedsføring, bedriftsøkonomi
- Omfang/format: 414 sider
- Målgruppe: Voksne
- Originaltittel: Markedsføring, organisasjon og ledelse
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 0
- Utgave: 4
- Illustrert: Ja
- Sider: 414