Mål og mening : om feiltolking av meningsmålinger
Omtale
Media spissformulerer ofte overskrifter for å oppnå sensasjonelle oppslag. I denne boken diskuterer statsviter Ottar Hellevik hvordan meningsmålinger ofte feiltolkes når de formidles utenfor forskningsmiljøene. Hellevik har mange års erfaring fra arbeid med innsamling og analyse av intervjudata, og viser her hvorfor feiltolking oppstår og hvordan de kunne vært unngått. Målet er å gjøre leseren bedre i stand til å forstå og vurdere kritisk denne typen undersøkelser.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788215018188
- EAN: 978-82-15-01818-8
- Utgivelsesdato: 08.04.2011
- Utgivelsesår: 2011
- Forlag: Universitetsforlaget
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Hellevik, Ottar
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Meningsmålinger
- Omfang/format: 222 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 2
- Utgave: 1
- Illustrert: Ja
- Sider: 222