Makt og medier : en innføring i mediesosiologi

Utsolgt
Makt og medier : en innføring i mediesosiologi
Makt og medier : en innføring i mediesosiologi
Utsolgt
ISBN/Varenr
9788253024400
Inngår i din bokpakke

Omtale

Hovedtema i "Makt og medier" er, som tittelen angir, det nære forholdet mellom makt og de mange typer medier vi daglig omgir oss med og benytter oss av. Mediene ses som vevet inn i et nett av maktforhold, de er både et produkt av og et middel til makt. Dette er en kritisk bok, som både drøfter og tar stilling til de mest brennbare spørsmål ved dagens raske medieutvikling. Samtidig er bokas kritiske perspektiv faglig fundert. Forfatteren diskuterer viktige mediesosiologiske teorier og gir en også en bred empirisk drøfting. Derfor egner boken seg som en innføring i mediesosiologiske spørsmål for studenter i mediefag ved universiteter og høgskoler. Dette er tredje utgave av boken, forrige utgave kom i 1993. Denne utgaven er både revidert og oppdatert på flere områder.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788253024400
  • EAN: 82-530-2440-1
  • Utgivelsesår: 2002
  • Forlag: Pax
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Mathiesen, Thomas
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Massemedier
  • Omfang/format: 335 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 0
  • Utgave: 3
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 335