Leselyst i klasserommet : om trusler og redningsaksjoner
Omtale
Boken presenterer en rekke tilnærmingsmåter til undervisning i grunnskolen og videregående skole, med mål om å styrke leselyst hos barn og unge. Hvilke faktorer truer norske elevers leselyst, og hvordan kan den forsvares? Åsmund Hennig drøfter disse spørsmålene og forklarer hvordan vi kan forstå leselyst i lys av nyere litteraturdidaktisk forskning. Åsmund Hennig er førsteamanuensis ved Universitetet i Stavanger. Omtalen er utarbeidet av BS.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788205519121
- EAN: 978-82-05-51912-1
- Utgivelsesdato: 30.04.2019
- Utgivelsesår: 2019
- Forlag: Gyldendal
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Hennig, Åsmund
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Lesing, Undervisning, før- og grunnskolen
- Omfang/format: 175 sider
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 0
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 175