Læring i praksis : et sosiokulturelt perspektiv
Omtale
Boken ser på samspillet mellom læring og omverdenen. Hvilken virkning har for eksempel tradisjoner, forventninger og det kommunikative miljøet på læring? Säljö argumenterer for at menneskers læring bør forstås i et kommunikativt og sosiohistorisk perspektiv, og han begynner langt tilbake og viser hvordan kunnskap og metoder har utviklet seg gjennom historien. Mennesker har en utrolig evne til å utvikle og bevare kunnskaper og innsikter i hodet og ferdigheter i kroppen, og spesielt evnen til å skape stadig mer sofistikerte redskaper utenfor oss selv. Som følge av denne rastløse utviklingen endres hele tiden vår måte å lære og tenke på. Forfatteren er professor i pedagogisk psykologi ved universitetet i Gøteborg.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788202199173
- EAN: 82-02-19917-4
- Utgivelsesår: 2001
- Forlag: Cappelen Damm
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Säljö, Roger
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Læring, pedagogisk psykologi
- Omfang/format: 276 s.
- Målgruppe: Voksne
- Originaltittel: Lärande i praktiken
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 0
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 276