Kunst-Norge : en sosiologisk studie av den norske kunstinstitusjonen

Utsolgt
Utsolgt
ISBN/Varenr
9788200039198
Inngår i din bokpakke

Omtale

tusjonen. Universitetsforlaget, 1995. 328 s., ill. ISBN 82-00-03919-6 Boken gir en samlet oversikt over de ulike delene av det norske kunstsystem-et, hvilke oppgaver de enkelte aktørene forvalter, og hvordan de forholder seg til hverandre. Forfatteren har i mange år arbeidet med kunstformidling, og han har foretatt en rekke undersøkelser på området. Forfatteren setter deulike organisasjonene inn i et helhetlig kulturanalytisk perspektiv og viserhvordan grupperinger av kunstnere og gallerier er organisert, slik at dette bidrar til å definere deres status og eksklusivitet. Boken er også en intro-duksjon til den franske sosiologen Pierre Bourdieus kultursosiologi.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788200039198
  • EAN: 82-00-03919-6
  • Utgivelsesår: 1995
  • Forlag: Universitetsforlaget
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Solhjell, Dag
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Kunstsosiologi
  • Omfang/format: 328 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 1
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Ja
  • Sider: 328