Kunnskapsløftet : ny eller gammel skole? : beskrivelse og analyse av Kristin Clemets reformer i grunnopplæringen
Omtale
Alfred Oftedal Telhaug beskriver og analyserer i ?Kunnskapsløftet? Kristin Clemets reformer i grunnopplæringen. Forfatteren spør hvorvidt Kristin Clemet har skapt en ny tid eller introdusert et nytt regime på utdanningssektoren i løpet av sine 3-4 år som utdannings- og forskningsminister. Hva er innholdet i Clemets grunnutdanningsreformer, som hun selv gjerne vil omtale som et "kunnskapsløft"? Hvilke mål og verdier blir de dominerende og avgjørende? Forfatteren gir en systematisk gjennomgang av de siste årenes utredninger om grunnutdanningen, debattene som de politiske myndigheter har gjennomført, og beslutningene de har fattet. Han beskriver, strukturer og analyserer "kampen" om skolen og tegner et bilde av de brytningene som har funnet sted og de tendensene som fremstår. Har liste over henvisninger.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788202246624
- EAN: 82-02-24662-8
- Utgivelsesår: 2005
- Forlag: Cappelen Damm
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Telhaug, Alfred Oftedal
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Grunnskolen, Historie, Norge
- Omfang/format: 186 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 6
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 186