Kunnskapsløftet : fra læreplantekst til læreres praksis

I salg
ISBN/Varenr
9788273892126
Inngår i din bokpakke

Omtale

Ny kunnskap om Kunnskapsløftet! Boka presenterer og diskuterer ulike sider ved implementering av den nye læreplanen ut fra forskjellige tematiske innfallsvinkler; elevvurdering, inkluderingsbegrepet, rektors rolle i planarbeidet, kunnskapssynet i læreplanen og fagdidaktikken i den samiske versjonen av læreplanen. Forfatterne arbeider med et felles forskningsprosjekt, "Tilpasset opplæring, spesialundervisning og fagdidaktikk ved innføring av Kunnskapsløftet" (TOPFAG). Prosjektet er finansiert av Norges Forskningsråd og Høgskolen i Finnmark og er en del av programmet "Praksisrettet FoU i barnehage, skole og lærerutdanning". Empirien i de seks artiklene er hentet fra Finnmark. I tillegg til bidragene fra redaktøren Sidsel Germeten har boka artikler av Mikkel Anders Bongo, Ann Elise Rønbeck, Mirjam Harkestad Olsen og Torill Solheim, alle med tilhørighet til Høgskolen i Finnmark. Betegnelse: Boken presenterer og diskuterer ulike sider ved implementering av den nye læreplanen ut fra forskjellige tematiske innfallsvinkler: Elevvurdering, inkluderingsbegrepet, rektors rolle i planarbeidet, kunnskapssynet i læreplanen og fagdidaktikken i den samiske versjonen av læreplanen. Har litteraturliste.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788273892126
  • Utgivelsesdato: 23.10.2009
  • Utgivelsesår: 2009
  • Forlag: Eureka forlag
  • Innbinding: Heftet
  • Serie: Eureka forskningsserie
  • Nummer i serien: 2-2009
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Germeten, Sidsel
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 1
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 144