Kropp, kunnskap og selvoppfatning
Omtale
Kroppens betydning for læring og kunnskapsutvikling er i liten grad blitt klargjort i pedagogikken. I undervisningssammenheng er den henvist til kroppsøvingsfaget. Heller ikke i forskning om selvoppfatning er det vanlig åfokusere på kroppens betydning for dannelse og utvikling av selvoppfatning- en. Forfatteren av denne boken tar her utgangspunkt i kroppen for å forstå intelektuell og fysisk aktivitet og selvoppfatning. Bevegelse brukes som samlende begrep for all menneskelig aktivitet, både fysisk, sosial og intel-ektuell. Skillet mellom kunnskap om bevegelse, kunnskap i bevegelse og kunnskap gjennom bevegelse drøftes her inngående. Boken henvender seg til studenter og fagfolk i pedagogikk, spesialpedagogikk og idrettsfag. Biblio- grafi.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788200224006
- EAN: 82-00-22400-7
- Utgivelsesår: 1995
- Forlag: Universitetsforlaget
- Innbinding: Heftet
- Serie: SP : spesialpedagogikk
- Språk: Bokmål
- Personer: Duesund, Liv
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Pedagogisk psykologi
- Omfang/format: 168 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 5
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 168