Kognitiv læretid : undervisningsmetoder som synliggjør læringsprosessene og støtter elevene

Utsolgt
Kognitiv læretid : undervisningsmetoder som synliggjør læringsprosessene og støtter elevene
Kognitiv læretid : undervisningsmetoder som synliggjør læringsprosessene og støtter elevene
Utsolgt
ISBN/Varenr
9788251916264
Inngår i din bokpakke

Omtale

SKRIFTSERIEN KLASSEROMSFORSKNING Hensikten med denne skriftserien er å presentere eksempler på forskning som kan gi en dypere forståelse av ulik undervisningspraksis i klasserommet. Klasseromsforskninga belyser viktige og komplekse prosesser innen utdanningssystemet som ofte er usynlige. Det er derfor viktig at en stadig får ny viten om disse prosessene. . Kognitiv læretid I dette heftet besøker vi klasserommet til Gørill Svendsen, eller Guro, som hun kalles i studien. Vi får følge Gørill og hennes andre klasse (første skoleår) en høst. Vi får innblikk i hvordan hun i sin undervisning tar utgangspunkt i elevenes erfaringsverden. Vi ser hvordan hun strukturerer undervisningen for at alle skal være med, og elevene trenes i selvstendige arbeidsmetoder. To år senere avlegger forfatteren Janne Madsen et besøk i Gørills klasserom for å se hvilken nytte elevene har hatt av denne strukturerte undervisningen. Det Janne ser to år senere er et klasserom som preges av forutsigbarhet som utgjør en slags ramme for en rekke utfordringer som læreren legger opp for elevene sine. Betegnelse: I denne boken besøker vi klasserommet til Gørill Svendsen. Vi får følge Gørill og hennes andre klasse (første skoleår) en høst. Vi får innblikk i hvordan hun i sin undervisning tar utgangspunkt i elevenes erfaringsverden. Vi ser hvordan hun strukturerer undervisningen for at alle skal være med, og elevene trenes i selvstendige arbeidsmetoder. To år senere avlegger forfatteren Janne Madsen et besøk i Gørills klasserom for å se hvilken nytte elevene har hatt av denne strukturerte undervisningen. Har litteraturliste.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788251916264
  • EAN: 978-82-519-1626-4
  • Utgivelsesår: 2000
  • Forlag: TAPIR Akademisk Forlag
  • Innbinding: Heftet
  • Serie: Skriftserien Klasseromsforskning
  • Nummer i serien: 7
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Madsen, Janne, Sigrun Gudmundsdottir, Svendsen, Gørill
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 1
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 107