Innføring i læringsstrategier for ungdom
Omtale
En læringsstrategi er en måte å arbeide med lærestoff på, et verktøy for å hente ut det viktigste innholdet i en tekst.
Innføring i læringsstrategier for ungdom er ei håndbok som vil gi deg hjelp til å bruke gode læringsstrategier når du arbeider med fagstoff. Her får du trening i å bruke forskjellige læringsstrategier i møte med tekster. Boka gir deg blant annet veiledning i hvordan du kan arbeide strategisk før du begynner å lese en tekst, mens du arbeider med en tekst, og etter at du er ferdig med teksten/emnet. Målet er at du skal lære å lære.
Boka er delt i to hoveddeler:
Innføring i læringsstrategier for ungdom er ei håndbok som vil gi deg hjelp til å bruke gode læringsstrategier når du arbeider med fagstoff. Her får du trening i å bruke forskjellige læringsstrategier i møte med tekster. Boka gir deg blant annet veiledning i hvordan du kan arbeide strategisk før du begynner å lese en tekst, mens du arbeider med en tekst, og etter at du er ferdig med teksten/emnet. Målet er at du skal lære å lære.
Boka er delt i to hoveddeler:
- En innføringsdel der én og én læringsstrategi blir forklart og mange vist med eksempler. Til hver læringsstrategi er det oppgaver.
- En tekstdel som består av lesetekster med ulik vanskegrad og ulike temaer. De passer til oppgavene, men skal bare brukes dersom det er vanskelig å finne passende øvingstekster i lærebøkene du bruker til daglig eller på Internett.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788276347067
- EAN: 978-82-7634-706-7
- Utgivelsesdato: 02.02.2009
- Utgivelsesår: 2009
- Forlag: Høyskoleforlaget
- Innbinding: Heftet
- Serie: Veier til kunnskap
- Språk: Bokmål
- Personer: Båsland, Harald
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Studieteknikk
- Omfang/format: 142 s.
- Målgruppe: Barn/ungdom
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 0
- Utgave: 1
- Illustrert: Ja
- Sider: 142