Individuelle opplæringsplaner om tilpasset opplæring i en inkluderende skole
Omtale
Forfatterne tar her utgangspunkt i en av de største utfordringene som dagens skole står ovenfor; å skape en skole for alle, både organisatorisk og innholdsmessig. I bokens første del blir det teoretiske grunnlaget for tilpasset opplæring drøftet og beskrevet i forhold til ny opplæringslov og lærerplanverket for den 10-årige grunnskolen. Del to er en gjennomgang av prinsipper for arbeid med individuelle opplæringsplaner med eksempler, mens tredje del omhandler forutsetninger for gjennomføringen av arbeidet. Boken henvender seg til lærere og spesialpedagoger.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788241708022
- Utgivelsesår: 1997
- Forlag: Gyldendal
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Nordahl, Thomas, Overland, Terje
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 7
- Utgave: 2
- Illustrert: Nei
- Sider: 249