Hvordan formidles læreplanen? : en komparativ evaluering av læreplanbaserte virkemidler, deres utforming, konsistens og betydning for læreres praksis

Utsolgt
Hvordan formidles læreplanen? : en komparativ evaluering av læreplanbaserte virkemidler, deres utforming, konsistens og betydning for læreres praksis
Hvordan formidles læreplanen? : en komparativ evaluering av læreplanbaserte virkemidler, deres utforming, konsistens og betydning for læreres praksis
Utsolgt
ISBN/Varenr
9788276345667
Inngår i din bokpakke

Omtale

L 97 stiller skoleverket overfor store utfordringer, både innholdsmessig og strukturelt. Men nye undersøkelser viser at lærerne mener at den nye læreplanen bare har ledet til små eller ingen forandringer i deres undervisningsplanlegging og undervisningspraksis. Denne rapporten presenterer resultater om ulike virkemidler som på en mer umiddelbar måte kan påvirke skolens praksis innenfor en bestemt reformperiode, som lærebøker, kompetanseutvikling av lærere, skoleledelsens virkemidler og målsettinger, ulike støttetiltak og evaluerings- og vurderingstiltak. Rapporten omhandler hvordan disse virkemidlene definerer "mellomrommet" mellom læreplanen som styringsdokument og lærerens praksis. Har litteraturliste.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788276345667
  • EAN: 82-7634-566-2
  • Utgivelsesår: 2004
  • Forlag: Høyskoleforlaget
  • Innbinding: Heftet
  • Serie: Forskningsserien
  • Nummer i serien: nr 40
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Hopmann, Stefan
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Læreplaner, før- og grunnskolen
  • Omfang/format: 227 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 0
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 227