Hva bør 6-åringer få lære i skolen? : en vurdering basert på omfattende pedagogisk forskning og forsøks-virksomhet
Omtale
Forfatterne har vært opptatt av spørsmålet om hva 6-åringer bør få lære for å forbedre sine forutsetninger for videre læring i skolen, ved å lære forutsetninger for på en nøyaktig og bevisstgjort måte å styre sin oppmerkhet - i form av abstraksjoner - basert på å ha lært grunnleggende begrepssystemer (GBS) tilknyttet talespråklige ferdigheter. Boken beskriver og begrunner opplærings- og lærearbeide som har vist seg egnet til å forebygge lærevansker når skolens fag skal læres.
Betegnelse: Forfatterne har vært opptatt av spørsmålet om hva 6-åringer bør få lære for å forbedre sine forutsetninger for videre læring i skolen, ved å lære forutsetninger for på en nøyaktig og bevisstgjort måte å styre sin oppmerkhet - i form av abstraksjoner - basert på å ha lært grunnleggende begrepssystemer (GBS) tilknyttet talespråklige ferdigheter. Boken beskriver og begrunner opplærings- og lærearbeide som har vist seg egnet til å forebygge lærevansker når skolens fag skal læres.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788291516042
- Utgivelsesår: 1993
- Forlag: INAP-forlaget
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Nyborg, Magne, Brittmark, Eva
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 2
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 75