Ha tillit til læreren : skoleutvikling gjennom samarbeid
Omtale
Boken kan leses som et skolepolitisk "kampskrift" hvor forfatterne problematiserer og utdyper hvilke prinsipper og normer som bør ligge til grunn når man ønsker å skape en best mulig skole for elevene. Dessuten kan boken leses som en klargjøring av hva det innebærer å utvikle en profesjonell yrkespraksis i skolen. Forfatterne etablerer begrepet interaktiv profesjonalitet eller kollegial samhandling for å fange inn det de beskriver som en ønskelig utvikling i skolen. Med basis i forskning gir de råd til lærere og rektor om hva de kan gjøre for å utvikle denne formen for profesjonalitet.
Betegnelse: Boken kan leses som et skolepolitisk "kampskrift" hvor forfatterne problematiserer og utdyper hvilke prinsipper og normer som bør ligge til grunn når man ønsker å skape en best mulig skole for elevene. Dessuten kan boken leses som en klargjøring av hva det innebærer å utvikle en profesjonell yrkespraksis i skolen. Forfatterne etablerer begrepet interaktiv profesjonalitet eller kollegial samhandling for å fange inn det de beskriver som en ønskelig utvikling i skolen. Med basis i forskning gir de råd til lærere og rektor om hva de kan gjøre for å utvikle denne formen for profesjonalitet.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788291684000
- Utgivelsesår: 1995
- Forlag: Utdanningsforbundet, Bedre Skole
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Fullan, Michael, Hargreaves, Andy
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 136