Ha tillit til læreren : skoleutvikling gjennom samarbeid

Utsolgt
Utsolgt
ISBN/Varenr
9788291684000
Inngår i din bokpakke

Omtale

Boken kan leses som et skolepolitisk "kampskrift" hvor forfatterne problematiserer og utdyper hvilke prinsipper og normer som bør ligge til grunn når man ønsker å skape en best mulig skole for elevene. Dessuten kan boken leses som en klargjøring av hva det innebærer å utvikle en profesjonell yrkespraksis i skolen. Forfatterne etablerer begrepet interaktiv profesjonalitet eller kollegial samhandling for å fange inn det de beskriver som en ønskelig utvikling i skolen. Med basis i forskning gir de råd til lærere og rektor om hva de kan gjøre for å utvikle denne formen for profesjonalitet. Betegnelse: Boken kan leses som et skolepolitisk "kampskrift" hvor forfatterne problematiserer og utdyper hvilke prinsipper og normer som bør ligge til grunn når man ønsker å skape en best mulig skole for elevene. Dessuten kan boken leses som en klargjøring av hva det innebærer å utvikle en profesjonell yrkespraksis i skolen. Forfatterne etablerer begrepet interaktiv profesjonalitet eller kollegial samhandling for å fange inn det de beskriver som en ønskelig utvikling i skolen. Med basis i forskning gir de råd til lærere og rektor om hva de kan gjøre for å utvikle denne formen for profesjonalitet.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788291684000
  • Utgivelsesår: 1995
  • Forlag: Utdanningsforbundet, Bedre Skole
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Fullan, Michael, Hargreaves, Andy
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 1
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 136