Forstå : god kommunikasjon for folk i førstelinjen

Forstå : god kommunikasjon for folk i førstelinjen
Forstå : god kommunikasjon for folk i førstelinjen
I salg
ISBN/Varenr
9788245015812
Inngår i din bokpakke

Omtale

I møter mellom hjelpere og hjelpetrengende mennesker er god kommunikasjon helt nødvendig. Mennesker som har behov for hjelp fra andre, er sårbare. Det er krevende å være avhengig av andre, med alt det innebærer av kontrolltap, frykt og opplevelse av hjelpeløshet. Å gi noen følelsen av å bli møtt og sett handler om å kunne kommunisere. Alle som arbeider som hjelpere, det være seg hjelpe-, støtte- og servicepersonell innen helse- og sosialtjenesten, politiet, fengselsansatte eller NAV-ansatte, bør derfor ha gode kommunikasjonsferdigheter. Forstå gir en kortfattet og praktisk innføring i kommunikasjon for dem som arbeider i førstelinjen. Boken gir også oversikt over de vanligste psykiske helseutfordringene, slik at hjelpepersonell kan være bedre forberedt i møte med hjelpetrengende mennesker. Anne Kristine Bergem er spesialist i psykiatri med lang erfaring fra psykisk helsevern. Hun er utdannet gruppeterapeut og har en videreutdanning i voldsrisikovurdering og -håndtering. For tiden er hun fagrådgiver i BarnsBeste og i Rådet for psykisk helse. Hun har sitt eget foretak innen rådgivning, veiledning og formidling. Bergem har skrevet fagbarnebøkene Pappa'n min er syk i tankene sine og Da pappa fikk kreft, begge på Fagbokforlaget. Hun har også vært bidragsyter i flere bøker.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788245015812
  • EAN: 978-82-450-1581-2
  • Utgivelsesdato: 15.04.2015
  • Utgivelsesår: 2015
  • Forlag: Fagbokforlaget Vigmostad og Bjørke
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Bergem, Anne Kristine
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Psykiatrisk sosialarbeid
  • Omfang/format: 156 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 0
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Ja
  • Sider: 156