Flerkulturelt samfunn, flerkulturell skole? : et spørsmål om nasjonalkultur
Omtale
Denne hovedfagsoppgaven tar opp spørsmålet om hvilke utdanningspolitiske betingelser som best fremmer utviklingen av den flerkulturelle skolen i Norge. Forfatteren peker blant annet på hvordan undervisningen reproduserer en nasjonal kulturforståelse som overser samspillet mellom ulike kulturer i den flerkulturelle skolen.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 8257940569
- EAN: 82-579-4056-9
- Utgivelsesår: 2001
- Forlag: Høgskolen i Oslo
- Innbinding: Heftet
- Serie: HIO-hovedfagsrapport
- Nummer i serien: 2001:nr 8
- Språk: Bokmål
- Personer: Duraturo, Francesco
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Kulturmøte, pedagogikk
- Omfang/format: 96 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 0
- Utgave: 0
- Illustrert: Nei
- Sider: 0