"Det å send han Tom ut av klassen, e ikkje nån løysning" : en kasusstudie av inkluderende prosesser
Omtale
I følge skoleloven skal alle barn ha rett til å ha tilhørighet i en klasse i nærmiljøet, men denne intensjonen blir ikke alltid oppfylt overfor elever med adferdsvansker. I denne kasusstudien oppdager forfatteren strukturene som gjør læreren i stand til å inkludere en liten gutt med adferdsvansker i aktiviteter sammen med de andre barna i klassen. Har litteraturliste.
Betegnelse: I følge skoleloven skal alle barn ha rett til å ha tilhørighet i en klasse i nærmiljøet, men denne intensjonen blir ikke alltid oppfylt overfor elever med adferdsvansker. I denne kasusstudien oppdager forfatteren strukturene som gjør læreren i stand til å inkludere en liten gutt med adferdsvansker i aktiviteter sammen med de andre barna i klassen. Har litteraturliste.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788251912884
- EAN: 82-519-1288-1
- Utgivelsesår: 1997
- Forlag: TAPIR Akademisk Forlag
- Innbinding: Heftet
- Serie: Skriftserien klasseromsforskning
- Nummer i serien: nr 4
- Språk: Bokmål
- Personer: Moen, Torill, Sigrun Gudmundsdottir
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Atferdsvansker, spesialpedagogikk
- Omfang/format: 108 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 108