Den nye utdanningspolitiske retorikken : bilder av internasjonal skoleutvikling
Omtale
Boka redegjør for 1980-årenes oppgjør mellom progressiv tenkning på den ene siden og nyliberale og nykonservative ideer på den andre. oppmerksomheten mot temaer som - effektivitet vs. likhet - fagsentrering vs. barnesentrering - sentral styring vs. konkurranse - ekspertskjønn vs. lekmannsskjønn.
Betegnelse: Boka redegjør for 1980-årenes oppgjør mellom progressiv tenkning på den ene siden og nyliberale og nykonservative ideer på den andre. oppmerksomheten mot temaer som - effektivitet vs. likhet - fagsentrering vs. barnesentrering - sentral styring vs. konkurranse - ekspertskjønn vs. lekmannsskjønn.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788200210214
- Utgivelsesår: 1990
- Forlag: Universitetsforlaget
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Telhaug, Alfred Oftedal
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 3
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 125