Den intensive leseopplæringen : dialog og mestring når lesingen har låst seg
Omtale
I denne boka følger forfatterne tre sjetteklassinger gjennom tilpassede lesekurs på skolen. Elevene har brukt mesteparten av sin skoletid på å lære å lese, men likevel er utbyttet for dårlig i forhold til alderstrinn og elevenes øvrige evneprofil. Denne boka handler derfor om tilrettelegging og gjennomføring av pedagogiske snuoperasjoner når lesingen har låst seg.
Boka består av to hoveddeler: I første del gjennomgår forfatterne det teoretiske grunnlaget for gjennomføring av tiltakene. I andre del gjør de rede for tiltakenes innhold og gjennomføring i forhold til den praktiske virkeligheten. På ett nivå er dermed bokas hovedtema fortellingen om disse tre elevenes utviklings- og læringsprosesser; på et annet nivå er hovedtemaet å vise leserne hvordan de kan gjennomføre tilsvarende snuoperasjoner med forfatternes arbeidsmåter som modeller.
Boka henvender seg først og fremst til lærere, spesialpedagoger og medarbeidere innenfor den pedagogisk-psykologiske tjenesten.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788202277161
- EAN: 978-82-02-27716-1
- Utgivelsesdato: 06.01.2015
- Utgivelsesår: 2015
- Forlag: Cappelen Damm
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Hagtvet, Bente Eriksen, Frost, Jørgen, Refsahl, Vigdis
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Lesevansker, før- og grunnskolen
- Omfang/format: 425 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 3
- Utgave: 1
- Illustrert: Ja
- Sider: 425